Rosa tält och lagade cyklar.

Såg någon på Sommar i Sverige igår? Det gjorde jag och jag blev väldigt förtjust i ett tält som ett par, troligtvis rutinerade, campare hade med sig. Tältet var en liten prinssesborg/slott i rosa. Om det ni skulle springa på det där tältet så skulle det passa utmärkt i min värld! Bara så ni vet!

Idag har jag gjort något väldigt händigt, jag har lagat min cykel. Eller ja satt tillbaka kedjan på rätt plats. Men det var inte det lättaste. Jag kan slänga tillbaka hoppade kedjor ganska små ansträngningar men hoppade kedjor som kilar fast sig och vägrar sammarbeta, dem gillar jag inte. Men skam den som ger sig och jag vann kampen. SEH! När jag talade med Pappa och skröt om att jag hade lyckats (Pappa är den som alltid får höra när jag lyckats med något som han egentligen skulle ha gjort åt mig.) så tyckte han att jag skulle gå ner till cykeln igen och flytta lite på hjulet så att kedjan spändes lite och inte tjyttade av igen. Jag kände att det fick räcka med denna bragd idag och tar tag i nästa uppdrag när jag samlat lite mod. Jag och pappa diskuterade även hur man stavar till tjytta och kom fram till att t j y t t a måste vara den korrekta stavningen. Han trodde att ordet skulle finnas i svenska ordlistan, jag är mer tveksam.

Nu ska jag se om jag lyckas få igång mitt cykellyse också, det är tydligen mörkt på kvällarna i Skåne. Jag förvandlas till en man av att bo ensam och så långt hemifrån. 
 
Det var bra så.
Petronella "cykelmakarn" Ek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0