Bomb i Eslöv.

Ni förstå, det händer grejer i Eslöv. Igår hade en pojkspoling fått för sig attt det var spännande att sätta fast en bomb på en lägenhetsport. Ospännande tyckte polisen och plockade bort bomben. Som tur var hade jag lämnat staden och befann mig för tillfället i Lund, vilket man kan tycka var en bra säkerhetsåtgärd. Undra om det står nått i Brottsbalken om att sätta bomber på dörrar. För om det inte står ordagrant att "du får inte sätta en bomb på någons annans dörr" så kanske man inte kan döma pojkspolingen. För så fungerar Brottsbalken har vi kriminologer lärt oss idag. Men jag gissar att någon har varit förutseende nog att tänka på att bomber går att sätta fast på dörrar. För det är någon som har varit väldigt förutseende när de skrivit lagboken. Det är en välplanerad bok.
Om ni vill kan ni få se hur ett av husen som bor i Eslöv ser ut kan ni få kolla på bilden i sydsvenskan och dessutom läsa om pojkspolingen.
http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1401660/16-aring-erkanner-Eslovsbomb.html

Förövrigt är jag lokalkändis här i Skåne, alla vet vilket nyförvärv TFK NOVA Eslöv lyckats med Kolla!
http://www.skanskan.se/article/20110124/FORENING01/110129842/1502/s-tar-kontakt-over-blockgranserna/*/ytterliggare-en-spelare-klar-for-tfk-nova

Jag och Maja har en kompis. Hon bor inte i Karlskoga, men hon läser våran blogg och kom med en önskan om att jag skulle skriva ett hemligt meddelande till henne som bara hon förstog. Hej AV, hoppas du är nöjd nu!

Det var bra så.
Petronella Ek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0